ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT

  1. A Villa Harmónia Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 2025 Visegrád, Mátyás király u. 28.; cégjegyzékszáma: 13-09-131176; adószáma: 14235982-2-13; e-mail cím: foglalas@villaharmonia.hu; telefon: +36301546660), mint a www.villaharmonia.hu weboldal – a továbbiakban: honlap – üzemeltetője – a továbbiakban: Szolgáltató – tiszteletben tartja a személyes adatok védelméhez fűződő alkotmányos alapjogot, amelynek tartalma szerint mindenki maga rendelkezik személyes adatainak feltárásáról és felhasználásáról.
  1. A Szolgáltató különös figyelmet fordít a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges, a személyes adatok által érintett ügyfél – a továbbiakban: Ügyfél – által rendelkezésre bocsátott személyes adatok megszerzése és kezelése során az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban, 1981. január 28-án napján kelt egyezmény kihirdetéséről szóló 1998. évi VI. törvény, a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név,- és lakcím-adatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény, továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény– a továbbiakban: Info tv. – fokozott betartására.
  2. Adatkezelő: a Szolgáltató.
  3. Szolgáltató kijelenti, hogy az adatbázisában nyilvántartott adatok (név, lakcím, e-mail cím, lakcím, telefonszám, fizetőeszköz) kezelésének célja az ügyféllel történő kapcsolatfelvétel, a foglalás rögzítése és ezzel összefüggésben a szálláshely szolgáltatás teljesítése.
  4.  Szolgáltató az Ügyfél által megadott személyes adatokat a fenti céloktól eltérő célokra nem használhatja fel. Személyes adatok harmadik személynek vagy hatóságok számára történő kiadása – hacsak törvény vagy hatósági/bírósági határozat ettől eltérően nem rendelkezik kötelező erővel – csak az Ügyfél kifejezett hozzájárulása esetén lehetséges. Az Ügyfél személyes adatait a felhasználás céljának megszűnése után, vagy kérésre a Szolgáltató törli.
  5. Az Ügyfél adatszolgáltatása önkéntes, jogalapja az érintett beleegyezése. A hivatkozott személyes adatok megadásával az Ügyfél hozzájárulását adja adatai fent meghatározott felhasználásához.
  6. Az Ügyfél bármikor kérelmezheti a Szolgáltatónál:
    • tájékoztatást személyes adatai kezeléséről;
    • személyes adatainak helyesbítését;
    • személyes adatainak törlését vagy zárolását.
    • 7.1. Az Ügyfél kérelmére a Szolgáltató tájékoztatást ad az érintett általa kezelt adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.A Szolgáltató köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 (harminc) naptári napon belül, közérthető formában, az Ügyfél erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást.Az előzőek szerinti tájékoztatás ingyenes.Az Ügyfél tájékoztatását a Szolgáltató csak az Info tv. 9. § (1) bekezdésében, valamint a 19. §-ban meghatározott esetekben tagadhatja meg.A tájékoztatás megtagadása esetén a Szolgáltató írásban közli az Ügyféllel, hogy a felvilágosítás megtagadására az Info tv. mely rendelkezése alapján került sor. A felvilágosítás megtagadása esetén azÜgyfél bírósághoz vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (címe: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22./c; telefonszám: +36 (1) 391 1400; e-mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu; a továbbiakban: Hatóság) fordulhat.
    • 7.2. Ha az Szolgáltató által kezelt személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat a Szolgáltató rendelkezésére áll, a személyes adatot a Szolgáltató helyesbíti.A személyes adatot a Szolgáltató törli, ha
      • a személyes adat kezelése jogellenes;
      • a személyes adat törlését az Ügyfél kéri;
      • a személyes adat hiányos vagy téves – és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható –, feltéve, hogy a törlést az Indotv.nem zárja ki;
      • az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt;
      • azt a bíróság vagy a Hatóság elrendelte.

      Törlés helyett a Szolgáltató zárolja a személyes adatot, ha az Ügyfél ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az Ügyfél jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.

      A Szolgáltató megjelöli az általa kezelt személyes adatot, ha az Ügyfél vitatja annak helyességét vagy pontosságát, de a vitatott személyes adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg egyértelműen.

      A helyesbítésről, a zárolásról, a megjelölésről és a törlésről az Ügyfelet, továbbá mindazokat értesíti a Szolgáltató, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.

      Ha a Szolgáltató az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 30 (harminc) naptári napon belül írásban közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait. A helyesbítés, törlés vagy zárolás iránti kérelem elutasítása esetén az Ügyfél bírósághoz vagy a Hatósághoz fordulhat.

  7. A Szolgáltató birtokába jutott adatok feldolgozására vonatkozó tevékenységeket a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően és jelen nyilatkozatba foglalt adatvédelmi rendelkezések szem előtt tartásával végzi a Szolgáltató.
  8. Az Ügyfél által megadott adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. Amennyiben a Szolgáltató tudomására jut, hogy az adatok valamely harmadik személy jogait vagy a jogszabályokat sértik, vagy a jelen adatvédelmi szabályokat megszegik, illetve az adatvédelmi szabályok be nem tartásával kárt okoznak, a Szolgáltatónak jogában áll megtenni a szükséges jogi intézkedéseket, együttműködve az eljáró hatóságokkal. Amennyiben a szolgáltatás igénybevételéhez az Ügyfél harmadik személy adatait adta meg, vagy a weboldal használata során bármilyen módon kárt okozott, a Szolgáltató jogosult kártérítés érvényesítésére.
  9. A jogosulatlan hozzáférés és nyilvánosságra hozatal elkerülése, az adatok pontosságának biztosítása és a legmegfelelőbb adatfelhasználás érdekében a Szolgáltató megfelelő fizikai, elektronikus és műszaki módszerekkel őrzi és biztosítja az online módon gyűjtött információkat.
  10. Adatvédelmi változások 2021. szeptember 1-jétől

    Ezúton szeretnénk felhívni kedves Vendégeink figyelmét, hogy a 2016. évi CLVI. törvény módosítása alapján a szálláshely-szolgáltatóknak, így az Accent Hotelsnek is kötelezettsége a vendégek törvényben meghatározott adatainak rögzítése a Kormány által kijelölt tárhelyszolgáltató (Magyar Turisztikai Ügynökség) által biztosított tárhelyen (Vendég Információs Zárt Adatbázis).

    A fent említett törvénymódosítások alapján 2021. szeptember 1-jétől szállodáinkban is rögzítésre kerülnek érkezéskor a vendég személyi azonosítására alkalmas fényképes okmányon lévő adatok egy okmányolvasó segítségével. A 414/2015. (XII. 23.) Kormányrendelet alapján a szálláshely-szolgáltatást igénybevevők kötelezettsége, hogy a személyi azonosításra alkalmas okmányát bemutassa helyszínen a szálláshely-szolgáltatónak.

    A rögzítendő adatok:

    • családi és utónév;
    • születési családi és utónév;
    • születési hely;
    • születési idő;
    • nem;
    • állampolgárság;
    • anyja születési családi és utónév;
    • személyazonosító vagy útiokmány azonosító adatok;
    • harmadik országbeli állampolgár esetében* a vízum vagy tartózkodási engedély száma, a beutazás időpontja és helye.

    *harmadik országbeli állampolgár: a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény szerinti személyek.

    A szálláshely-szolgáltatás igénybevételének szükséges feltétele a személyazonosító okmány bemutatása, függetlenül a vendégek életkorától. A személyi igazolvány igénylése és megléte a gyermekek számára sincs életkorhoz kötve, így kérjük Vendégeinket, hogy utazás előtt megfelelő időben tekintsék át a személyazonosító okmányok igénylésének, kiadásának a feltételeit a Kormányablakok információs oldalán.

    Ezúton szeretnénk felhívni Vendégeink figyelmét, hogy a törvénymódosítás kötelezi a szálláshely-szolgáltatókat, hogy a szükséges okmányok meg nem léte vagy be nem mutatása esetén a szálláshely-szolgáltatást megtagadják.

    A törvény módosításával, valamint az adatszolgáltatáshoz szükséges tárhellyel, adatvédelemmel kapcsolatos további információkat az alábbi gombra kattintva olvashat.

  11. A Szolgáltató adatkezelési nyilvántartási száma: NAIH-98749

Visegrád, 2021. szeptember 1.

Villa Harmónia Kft. – Szolgáltató